Min Son Melwin

Tänkte väl gå tillbaka för er som inte vet riktigt vad som har hänt gällande mitt ex och våran son Melwin.

Mamman till Melwin stack när han var 2 månader gammal med våran son då vi har haft en del tjabbel ang hundar och ekonomi.Jag föreslog att vi skulle göra oss av med två hundar och ha två kvar,dels för att vi aldrig hinner stimulera/klara av 4 st som vi då hade.och dels bodde vi i en 3;a på 70Kvm,Så blir ju trångt.Och att hon bara har föräldrapenning under en viss tid och jag klarar inte av att försörja oss alla på den ekonomin jag då hade.Och tyvärr så har inte mamman till våran son skött något jobb som hon då hade på Hotell Statt i katrineholm och heller inte skött hjälp från Socialen eller CSN.Tyvärr så vet jag att min "FD" svärmor har med allt detta och göra att hon tog Melwin och stack.Jag har ordagrant skrivit ner hela vårat liv från dag 1 hur vi träffades till sista dagen hon stack med melwin men tänker inte fota o lägga ut alla dem papperna här utan som jag tidigare skrev,så kortar jag ner detta ganska mkt.


När Melwin väl hade kommit till och vi skulle åka hem så började hon redan då klaga på att hon inte orkade med folk som skulle titta på honom eller röra honom för hon var trött,vilket jag kan förstå men vi hade hundvakt i hemmet det var min syster och mamma,dem hade även städat hela lägenheten för vi skulle slippa det.och Mamman vi kallar henne (Anna) Blev jätte sur över att min mor och syster hade städat lägenheten och att dem slarvat bort hennes planbok och hon hittade inget och att dem bäddat i Melwins säng gjorde henne riktigt förbannad och var allmänt otrevlig och otacksam.Dagarna gick och jag såg inget negativt hade inte ens en tanke på fixa Gemensamvårdnad."Anna" hade extremt svårt att koppla av och låta andra hålla i melwin eller mata honom och extrema kontrollbehov.Jag fick nästan springa ordagrant och byta blöja på melwin för hinna med,även ge honom ersättning fick jag stressa med,annars fick jag aldrig chansen.När melwin var nästan 2 månader gammal så ville jag gå ut med honom själv på en promenad utan hundar,och sa det till "Anna" men hon sa att hon ville följa med,Ja sa då till henne att koppla av och passa på vila sig lite om hon ville.Men jag fick då inte ta Melwin själv att gå ut med,då skulle hon anmäla mig för kidnappning?! - Jag trodde seriöst hon skämtade men icke! och Så blev ju väldigt besviken,arg,irriterad på "Anna"och Anna skulle genast ringa upp sin moder och hon satt och hotade och krävde saker av "Anna" annars skulle hon ringa Socialen och göra orosanmälan att detta var ett osunt hem och jag hade ingen empati för "Anna" eller våran Son.Så jag blev förbannad och sa åt min FD svärmor och frågade vafan hon höll på med och att jag är oerhört trött på försörja oss alla innan Melwin kom och hundarna och att aldrig nästan få någon hjälp i hemmet.Så fort vi hade flyttat och skulle hjälpas åt att fixa allt så skulle hon genast åka till sin mamma i Nyköping.


senare samma kväll så pratade vi ut och sa att vi kanske ska gå ifrån varandra men vi får ordna hur jag ska träffa Melwin,senare under dagen så skulle jag bara åka ut med en kompis och umgås lite,då blev "anna" riktigt arg på mig och hotade att om jag åkte iväg skulle hon ta melwin och sticka?! - Jag sa att jag är hemma inom 1 timma senast och vi kan forsätta diskutera om hon ville det om hur vi ska göra med allt.Senare får jag ett samtal att hon har gått ut med Melwin och sin hund,och jag sa att jag snart var hemma och att jag då skickar ett sms eller ringer.När jag väl är hemma hör jag av mig och berättar det och hon sa att hon kommer snart.Tiden gick och jag undrade vart hon tagit ivägen,jag hör av mig men får inga svar,senare svarar hon att hon ska åka till sin morsa och vara där par dagar?Jag sa då åt henne att hon inte bara kan sticka iväg med våran son sådär och jag vill reda ut hur vi ska göra  med allt.

Sen hör jag inte av henne på par dagar och får då sms om jag älskar henne,vilket jag självklart gjorde och fick en bild på Melwin.Jag frågar då när hon ska komma hem och får till svar att hon vet inte det har varit så mkt tjabbel så hon vet inte hur hon ska göra.Jag frågar då om jag får träffa melwin men får inga svar,dagarna går och jag sätter tillslut ner foten och kräver att jag ska få träffa melwin annars kommer jag vidta dem åtgärder som krävs för att detta måste få ett slut - våran son har allrätt till båda sina föräldrar.När jag skriver det till henne får jag bara till svar att hon ska fixa en tand hon tandläkaren "sen så" - Ytterliggare några dagar går och får inget svar,så jag väljer att kontakta en advokat som skickar ett brev till henne som kräver att melwin ska få träffa mig som är hans pappa. 

Och nu börjar helvetet komma igång - Helt plötsligt får jag hem en Kallelse från Polisen att jag ska på förhör gällande misshandel upprepade 3 ggr med exakta datum.Jag gick på förhöret och det lades ner,när det inte funkade ansökte hon om kontaktförbud på henne och våran son Melwin,Även där lades det ner.Men då forsätter hon på henne och en vän att ansöka om kontaktförbud.När inte det går igenom så är det lungt ett tag och vi ska upp i rätten på en så kallad "MUF" i December och melwin var nog 8 månader då,och det slutade med Umgängesstöd i en Lokal i Oppebygård där andra mammor och pappor med finns som träffar sina barn.Första gången jag ser min son är han hela 10 månader gammal,och "anna" sätter honom i en uppblåsbar ring med massa gossedjur och jag går väldigt försiktigt fram och får en kontakt och hör lite babbel ifrån Melwin och ett Leende"Filmen o bilder finns på FB" - Vi ska ses såhär 1 GGR i veckan under en viss period.en kort början funkar det bra och vi får upp en bra relation och busar och leker mkt.Men med tiden börjar "anna" Sjukanmäla honom hela tiden så vi träffas kanske 30 min / 1 timma - 1-2 ggr i månaden och såhär pågår det i ca 1 års tid.

Rätten besluter då en så kallad Umgängesutredning och melwin är nu ca 1 år och nån månad eller två.
jag har märkt med att melwin blev väldigt svår att få upp kontakten med och bygga ett band med när h an var 1 år gammal och han var nästan aldrig glad och extremt mammig vilket jag påpeka till Familjerätten och umgängesstödet och även min dåvarande advokat.Men inget brydde sig alls.
När umgängesutredningen börjar i September 2015,Så börjar "Anna" höra av sig ganska mkt och helt plötsligt så kan vi samarbeta lite och gå och fika på ICA vid Oppeby och även gå ner på stan ihop med melwin och fika och ha det jättetrevligt och jag fixade då även en dator till henne så vi skulle kunna ha kontakt via Skype med Melwin så jag kan Camma med honom och prata med honom,vilket går jättebra till en början.Vi pratar även i telefonen "anna" och jag,jag förstod att hon gör nog detta p.ga utredningen...Men en dag så åker hon buss hit till Katrineholm och jag köper Tröja åt Melwin och vi fikar,senare går vi till mina föräldrar och så fort melwin går in i mitt gamla rum och spelar gitarr med mig så börjar kontrollen direkt som tyvärr smittat av sig på melwin väldigt mycket.

När Socialen gjorde hembesök här var det inga problem alls,fick jättebra nyheter och dem frågade hur allt gått på Oppeby och hur "anna" varit och Melwin m.m jag berättade för dem hur det varit sen dag 1 när han var 10 månader och hur ofta och hur länge jag fått åka för att få träffa honom.När väl umgängesutredningen är färdig får jag kort efter hem papper ifrån Dagis,och utredningen hos "anna" gått.Jag bröt ihop,Jag fick läsa att min 1 åriga son är Väldigt otrygg och osäkert barn som bara gråter när mamma går och att mamman även har dagis på dagarna och ibland nattdagis där det tyvärr förekommit att han varit där över 24 timmar upprepade ggr! 

Men detta fick jag fan för i Familjerättens slutrapport att jag hade svårt att knyta an till Melwin och vet inte riktigt hur man ska göra? vilket är ren "BS" - Jag påpekade detta till dem men INGEN ville lyssna,och INGEN ser igenom hennes lilla spel hur hon håller på och att det är en släng av psykiskt misshandel hon gör på våran son! men nej då är det mig det är fel på.Men hon har klarat sig ganska bra i rätten för bara för man har en DIAGNOS "ADD" och inte kan knyta an till sitt barn som dem tror och skrev i papperna är det något fel på en,och måste då redovisa papper på sin diagnos och läkarintyg.Det är totallt sinnesjukt mamman kan smutskasta och pappan ska bara försvara sig och redovisa,det är tyvärr så det funkar i vårat samhälle idag.

jag har gjort orosanmälan par ggr men inget händer Socialen står på hennes sida totallt och familjerätten lyssnade inget alls på mig.Så nu i 2017 i Maj så blev det att Rätten beslutade 

Att Melwin ska ha kontaktperson som ska fixas av Socialentjästen i nyköping och därefter så ska vi komma till familjerättscentralen och boka in schema hur ofta o länge senare ska det övergår till normalt umgänge med mig och Melwin.Har då Mailat handläggaren som hade hant om detta ärende och efter 3 veckor frågade jag hur det går och min advokat ringde även upp den handläggaren och de ska snart vara klart och blabla...1 vecka senare mailar jag igen och får till svar att Enhetschefen på Socialen på Barn och ungdomsteamet kollar beslutet och det visar sig att ALL denna tid e kastad åt skogen,då det är JAG som måste fixa Kontaktperson ifrån MIN kommun som ska vara med en början när jag träffar Melwin så nu har jag fått gjort detta också.Så nu ska domaren bara godkänna dem ändringarna ifrån förra "MUF;EN"!! Sen får vi se hur det kommer skötas med att jag får träffa honom,och ska även lägga in om gemensamvårdnad.

"anna" har hitills aldrig visat något intresse sen utredningen att höra av sig med information om melwin fast hon ska göra det 1 ggr i veckan,åker jag till nyköping och hon ser mig ringar man även polisen och ljuger ner mig vilket jag även har vittnen till.hör jag av mig till henne om frågor osv får man inga svar m.m alla hennes förtal och ärekränkningar m.m har ingen brytt sig om utan dem verkar bara tro att allt tillhör i dessa smutskastningar i vårdnadstvister.

Socialen,Familjerätten har gjort så mycket fel och vägrat lyssna på mig och hjälpt mig fast det finns många tecken på Umgängessabotage och inte ser till barnets bästa.ALLT jag skrivit har jag papper på och bevis.Och detta är en bra nerkortad version av allt. Men kommer aldrig sluta kämpa för min sons rättigheter o att jag som pappa har rätt till min son,så nu får vi se när umgänget börjar.

Jag kommer updatera igen efter ny "MUF" i slutet på månaden om hur allt går och om umgänget börjat och hur det går.Nu är det 6 månader sedan jag träffade min son,och då kan man även som mamma inte bry sig om ens barns behov o rättigheter när man inte ens kan låta mig hämta han på dagis eller vad som helst,fika med henne o sonen eller ge massa information som jag aldrig får om våran son! 

Kommentera här: